historien om dermalogica

Dermalogicas historie begynder i 1983, da Jane Wurwand i samarbejde med sin mand grundlægger The International Dermal Institute i Los Angeles, som i dag er verdens førende efteruddannelsescenter for professionelle kosmetologer.

hos Dermalogica kommer uddannelse først
Jane Wurwand, som er uddannet kosmetolog fra Storbritannien og dengang helt ny i den amerikanske hudplejeindustri konstaterer, at efteruddannelse i hud og kropsterapi stort set ikke eksisterer i USA. Modsat Jane Wurwands egen uddannelse, som har været omfattende og seriøs, får amerikanske studerende lov til at gå ind i hudplejeindustrien, selvom de ikke er tilstrækkeligt uddannede.

I samarbejde med sin mand beslutter Jane Wurwand sig for at bruge sin uddannelse aktivt og åbner et lille klasseværelse i Marina del Rey, Californien, under navnet The International Dermal Institute (IDI). Hun inviterer autoriserede kosmetologer til at deltage i den efteruddannelse, der er så vigtig for at gøre dem konkurrencedygtige i erhvervslivet. I dag opfattes The International Dermal Institute som den internationale guld-standard for efteruddannelse af kosmetologer og kropsterapeuter med over 40 lokationer verden over.

etableringen af Dermalogica
Mens Jane Wurwand underviser på The International Dermal Institute, erfarer hun hurtigt, at der ikke eksisterer en hudplejeserie, som bygger på hendes overbevisning om, at hudens sundhed kommer før skønhed. Hun beslutter derfor at udvikle sin egen hudplejeserie, og det bliver startskuddet for etableringen af Dermalogica i 1986.

dermalogicas vision er klar
Visionen for Dermalogica er klar – en produktlinje fri for irritationsfremkaldende ingredienser, der kan fremkalde udbrud (herunder lanolin, SD alkohol, mineralske olier, kunstige farvestoffer og parfumestoffer), og som vil forbedre hudens sundhed. Samtidig er Dermalogica kun tilgængelig fra kvalificerede kosmetologer, som er uddannet ved The International Dermal Institute.

Dermalogica ryster straks hudplejeindustriens forestilling om skønhed og glamour ved at kategorisere hudpleje som et spørgsmål om sundhed frem for skønhed. Ingredienslisten indeholder ikke irritationsfremkaldende ingredienser, og Dermalogica adskiller også ved kun at være tilgængelig på klinikker, hvor professionelle konsultationer og behandlinger foretages af professionelle kosmetologer. Det har medvirket til, at Dermalogica er blevet det fortrukne valg blandt hudplejeeksperter verden over, og at mærket bliver anbefalet oftere end noget andet tilgængeligt produkt.

dermalogica er en ægte pioner i hudplejeindustrien
Hos Dermalogica er vi stolte af at være ægte pionerer i hudplejeindustrien, hvor vi er vokset fra at være en lille butik i Marina del Rey til i dag at have et hovedkvarter i Los Angeles på 13.471 m2 og lokationer i næsten 50 lande verden over - uden at vi har fraveget vores første vision om hudens sundhed og vigtigheden af professionelle kosmetologer.

Send adgangskode!

Indtast mailadresse herunder for at få tilsendt din adgangskode.

Indtast venligst e-mailadresse.